//
هم‌اکنون می‌خوانید...
وبلاگ

صداي مظلوميت ما را پخش کنيد٬ نگذاريد ما را بکشند

گارد ضد شورش دم در است و ميخواهند ما را ببرند٬ صداي مظلوميت ما را پخش کنيد٬ نگذاريد ما را بکشند

اين آخرين حرفهاي زنداني محکوم به اعدام٬ چند ثانيه قبل٬ از رجايي شهر با من بود و صداي ريختن تعدادي به داخل بند را شنيدم و سپس تلفن قطع شد !

محمد مرداني رييس زندان رجايي شهر امروزيکشنبه ۲۹ سپتامبر صبح ساعت هشت به وقت ايران به بند زندانيان اهل سنت رفته و به آنها گفته است بنا به دستور قاضي مقيسه بايد همه محکومين به اعدام اهل سنت به سلول انفرادي منتقل شوند. او اسامي بيست نفري را خوانده است که اکنون در بند هستند. قبلا به اطلاع رسانديم که شش نفر ديگر را قبلا به قزل حصار منتقل کرده اند. مرداني رئيس زندان رجايي شهر زندانيان را تهديد کرده و گفته اگر با زبان خوش نرويد ٬ با دست و پاي شکسته شما را خواهيم برد.

من اکنون ساعت ۱۲.۴۵ دقيقه به وقت اروپا با زندانيان محکوم به اعدام حرف زدم و آخرين صحبتهاي آنها را شنيدم. در حاليکه همانجا ميگفتند گارد پشت در است و دارد وارد سالن ميشود. زندانيان ميگفتند ما نخواهيم رفت و اوضاع در داخل سالن بسيار متشنج بود.

 در اين تماس  يکي از محکومين به اعدام بمن چنين گفت:  صبر کن ببينم گارد کجاست٬ و لحظاتي بعد ادامه داد٬ پشت در هستند٬ من مي بينم دارند ميايند٬ و سپس آخرين حرفي که  زد اين بود: اگر ارتباطمان با دنياي خارج قطع شد٬ بدانيد که آنها به زور ما را براي اعدام برده اند.  صداي مظلوميت ما را به گوش ديگران برسانيد نگذاريد ما را بکشند.

در اين بند ۱۱۷ زنداني اهل سنت هستند که بيست نفر از آنها محکوم به اعدام هستند. گارد ويژه قصد انتقال اين بيست نفر به سلول انفرادي و يا قزل حصار را دارد. ظاهرا ميخواهند همه ۲۶ نفر را باهم اعدام کنند.

در حاليکه هم اکنون خانواده هاي اين محکومين به اعدام با اژه اي در حال مذاکره هستند و خبر رسيده است که خبرنگاران در مقابل  محل کار اژه اي تجمع کرده  و منتظر نتيجه مذاکره هستند٬ در آنطرف با خشونت و سبعيت قصد بردن اين بيست نفر به سلول انفرادي را دارند. .

کميته بين المللي عليه اعدام از همه ميخواهد به زمينه سازي قتل بيست و شش نفرفعال سياسي و عقيدتي در ايران متحدانه اعتراض کنند. به درخواست اين محکوم به اعدام پاسخ دهيم و عليه اين جنايات اعتراض کنيم.

مينا احدي – کميته بين المللي عليه اعدام

۲۹ سپتامبر ۲۰۱٣

گفتگو

هنوز دیدگاهی داده نشده است.

بیان دیدگاه

كمك مالى خود را براى ما ارسال داريد

طومار حمايت از زندانيان سياسي, لطفا امضا كنيد

آرشیو ماهانه

مدیران وبلاگ