//
هم‌اکنون می‌خوانید...
وبلاگ

بنا به اخبار رسیده به کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی سعید شیرزاد دقایقی پیش از قرنطینه ی زندان اوین به بند 8 ، سالن 10 منتقل شد

سعيد شيرزاد از فعالین چپ و فعال حقوق کودکان است، سعید شیرزاد در تاریخ ۳۱ مرداد ماه زمانی که برای امداد و کمک رسانی به مردم زلزله زده آذربایجان شرقی به اهر رفته بود بازداشت و پس از گذراندن ۱۹ روز با قید کفالت از زندان آزاد شد.

سعید شیرزاد بدلیل این پرونده در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ۱ سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.

سعید شیرزاد در تاریخ ۱۲ خرداد سال جاری در محل کار خود در پالایشگاه تبریز بازداشت و به بند 209 اوین منتقل شد.

قرار بازداشت آقای شیرزاد که پیش از این در بند ۲۰۹ زندان اوین محبوس بود،به تازگی برای دو ماه دیگر تمدید شده است.

سعید شیرزاد به خاطر فشارهای وارده مجبور به اعترافات تلویزیونی((ویدئویی)) شده است.

گفتنی است، اتهام این فعال مدنی «فعالیت علیه نظام و فعالیت به نفع گروههای مخالف نظام است

وی چندی پیش در تماس تلفنی با یکی‌ از دوستان خود ذکر کرده بود که:
«سرخ بودم، سرخ ماندم و امیدوارم سرختر هم بشوم.

در زندان مصاحبه تلویزیونی کردم و با این که بازجویان دوست داشتند من را به گروههای دیگر مرتبط کنند، من گفتم به هیچ حزبی وابسته نیستم اما از ایدئولوژی طبقه کارگر یعنی مارکسیسم لنینیسم دفاع کردم و این کار را کردم تا بگویم می توان در زیر بازجویی هم از آرمان طبقاتی دفاع کنیم. کم و کاستی هایم به کنار اما من یک مارکسیست لنینیست هستم و از این موضوع هم در بازجویی و هم در مصاحبه تلویزیونی دفاع کردم.

از روابطم با خانواده ها هم دفاع کردم و اعدام را هم به عنوان قتل دولتی محکوم کردم.

در مقابل سوالی هم که از من پرسیده شد مبنی بر اینکه اگر آزاد شوم چه می کنم، گفتم در صورت آزادی همین روند کنونی را ادامه خواهم داد.
در حال حاضر هم در قرنطینه هستم و بعید می دانم که کمتر از هفت یا هشت سال زندان بگیرم.»

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

گفت‌و‌گو‌ها

هنوز دیدگاهی داده نشده است.

پاسخی بگذارید

كمك مالى خود را براى ما ارسال داريد

طومار حمايت از زندانيان سياسي, لطفا امضا كنيد

ما را در تویتر دنبال کنید!

خطا: توییتر پاسخ نداد. خواهشمندیم چند دقیقه صبر کنید و این صفحه را بازآوری نمایید.

آرشیو ماهانه

مدیران وبلاگ

