//
هم‌اکنون می‌خوانید...
وبلاگ

نامه زانیار مرادی زندانی محکوم به اعدام در زندان رجایی شهر: همه بدانند که بی‌گناهم!

زانیار مرادی زندانی ۲۴ ساله محکوم به اعدام در نامه‌ای درباره بی‌گناهی‌اش نوشته است: «ای کاش روزی فرا می‌رسید که بی‌گناهی خود را در یک دادگاه عادلانه ثابت کنم و همه بدانند که بی‌گناهم.»

به عکس‌ها خیره شدم اما تنها توانستم پدرم را بشناسم… نتوانستم به خوبی آنها را بشناسم؛ پشت عکس را که دیدم نوشته بود: «پدرت، مادرت و خواهرت دیده».

این زندانی سیاسی از غم غربت و دوری از خانواده و زندگی پشت میله‌های «ناعدالتی» سخن گفته و نوشته:

«چندی پیش بود از طریق پست نامه‌ای را در زندان از طرف یکی از بستگانم دریافت کردم. چند عدد عکس در داخل پاکت نامه بود. به عکس‌ها خیره شدم اما تنها توانستم پدرم را بشناسم. زنی را دیدم که موهایش سفید بود و چهره‌ای پریشان داشت و دختری در کنارش ایستاده بود؛ نتوانستم به خوبی آنها را بشناسم. پشت عکس را که دیدم نوشته بود: «پدرت، مادرت و خواهرت دیده» اشک از چشمانم جاری شد. اشکی که نمی‌دانستم به خاطر مادری است که ۶سال است ندیده‌امش و حالا چهره‌اش برایم غریب است و یا خواهری که بزرگ شده است و منتظر است که برادرش از پشت میله‌ها آزاد شود؛ میله‌هایی که با ناعدالتی درست شده است.

دلم به حال خودم سوخت که نتوانستم مادرم و خواهرم را بشناسم؛ مادری که چندین سال برایم زحمت کشیده بود. ای کاش می‌توانستم بار دیگر دستانش را لمس کنم و به خاطر آن همه اشکی که برای دوری از من ریخته بود را جبران کنم.

نمی‌دانم سفیدی موهایش و پریشانی چهره‌اش به خاطر کدام‌یک از غم و غصه‌هایش است؛ دوری، بی‌گناهی من، از دست دادن جوانی‌ام یا به ناحق زندان بودنم!؟

ولی خوب می‌دانم که اگر برای هر یک از این درد و رنج‌هایی که در سینه‌اش دارد یک قطره اشک بریزد دریایی خواهد شد.

ای کاش روزی فرا می‌رسید که بی‌گناهی خود را در یک دادگاه عادلانه ثابت کنم و همه بدانند که بی‌گناهم تا شاید دل خانواده‌ام با دیدار من شاد شود، هرچند که چهره‌هایشان دیگر جوان نخواهد شد اما حداقل دلشان را می‌توانستم شاد کنم.

ولی دل مادران دیگر چه خواهد شد!؟

مادرانی که با غم از دست دادن فرزندشان دیگر امیدی به بازگشت آنان ندارند. از همین جا به همه‌ی مادران داغ‌دیده ملتم سلام و درود می‌فرستم و امیدوارم روزی فرا رسد که این جنایات خاتمه یابد تا دیگر هیچ مادری به خاطر اسیر بودن و اعدام شدن فرزندش مانند مادرم «آمنه» و هزاران مادر دیگر دلش پر از غم و غصه نباشد.

زندان رجایی شهر

زانیار مرادی»

10710718_793662354024653_791006725167798814_n

10698548_793662270691328_3567669864772470029_n

آمنه قادری مادر این زندانی سیاسی در جواب نامه فرزندش می گویند: زانیار من فرزند ملت است و تمامی مادران این سرزمین نیز در برابر آزادی ملت، سهمی برابر دارند و باید به وظیفه‌شان عمل کنند. فرزند من بی‌گناه زیر حکم اعدام رفته است و حکومت ایران باید فورا پسرم را آزاد کند.

مادر زانیار مرادی درباره مادران زندانیان سیاسی گفت: هر مادری چشم انتظار برگشت فرزند دلبندش است و مادران زندانیان سیاسی و زندانیان اعدام شده، تا لحظه‌ای که زنده‌اند وظیفه دارند که فریاد فرزندان دورشان باشند. زانیار و لقمان مرادی به اتهام ترور سعدی پسر امام جمعه مریوان در تیرماه سال ۱۳۸۸ بازداشت شدند. آنها سپس به جاسوسی برای دولت انگلستان نیز متهم شدند. حکم اعدام زانیار و لقمان مرادی طی اطلاعیه‌ای از سوی وزارت اطلاعات، در پرونده‌ای جنجالی در مردادماه ۱۳۹۱ اعلام شد.

دیده‌بان حقوق بشر نیز به تازگی در گزارشی با بررسی پرونده ۱۲۶ زندانی در زندان‌های کرج از جمله زانیار و لقمان مرادی، گفته در تحقیقاتش به این نتیجه رسیده که نقض آشکار قانون در روند قضایی طی‌شده در این پرونده‌ها باعث شده که مشروعیت احکام صادره زیر سوال برود. این گزارش به پرونده زانیار و لقمان مرادی اشاره کرده و گفته که این محکومان به اعدامی که از سوی مقام‌های ایران به فعالیت‌های تروریستی به نمایندگی گروه‌های مخالف حکومت به محاربه و ترور متهم شده‌اند، با وجود انکار اتهام‌های انتسابی و بررسی اطلاعات به‌دست‌آمده از وکلا، خانواده‌ها و نزدیکان زندانیان، در زیر فشار نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و ماه‌ها تحمل حبس‌ در بندهای انفرادی و شکنجه‌های شدید جسمی مجبور به اعتراف علیه خود شده‌اند.

اقبال مرادی پدر این زندانی سیاسی در گفتگو با «خودنویس» اتهام‌های فرزندش را رد کرده و گفته: «پسر من قاتل پسر امام جمعه مریوان نیست و بارها نیز گفته که زیر شکنجه‌های شدید بازجویان مجبور به اعتراف علیه خود شده.» پدر زانیار مرادی درباره آخرین وضعیت فرزندش گفت: «طبق گفته وکیل پرونده، قرار است که در آینده‌ای نزدیک زانیار محاکمه مجدد شود و امیدواریم که در این دادگاه وی از اتهامات انتسابی تبرئه شود.»

این زندانی محکوم به اعدام پیش‌تر نیز در رنج‌نامه‌هایی اتهام‌های انتسابی به خود را از جمله قتل پسر امام جمعه مریوان رد کرده و خواستار اعاده دادرسی در یک روند سالم قضایی شده بود.

دیده‌بان حقوق بشر بارها در گزارش‌های خود از دولت ایران خواسته تا «فورا و بدون قید و شرط» تمام زندانیان سیاسی را آزاد کند.

زانیار مرادی هم‌اکنون در سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج نگهداری می‌شود.

گفت‌و‌گو‌ها

هنوز دیدگاهی داده نشده است.

پاسخی بگذارید

كمك مالى خود را براى ما ارسال داريد

طومار حمايت از زندانيان سياسي, لطفا امضا كنيد

ما را در تویتر دنبال کنید!

خطا: توییتر پاسخ نداد. خواهشمندیم چند دقیقه صبر کنید و این صفحه را بازآوری نمایید.

آرشیو ماهانه

مدیران وبلاگ

